greenbliss.nl

Van alles over de green-lifestyle

Tips om helemaal zen te worden

Even lekker zen na een drukke dag of zelfs een drukke week: we verlangen er allemaal wel eens naar. Als je zen bent kun je je namelijk goed concentreren en ben je in een goede bui. Je emoties op een rijtje hebben, je werk op een rijtje hebben en gewoon lekker kunnen leven. Alles onder controle hebben en positief elke dag beginnen. Dit klinkt natuurlijk hartstikke fijn, maar de realiteit kan soms toch vies tegenvallen. Wel heb je zelf een grote invloed op hoe je je voelt en je in je vel zit. Je kan dus zelf ook grotendeels ervoor zorgen hoe vaak je zen bent en hoeveel tijd je hierin wilt steken. Hier wat nuttige tips voor wat tips om lekker zen te worden, want we verdienen het allemaal zo op zijn tijd!

Tip 1: Mediteren

We beginnen gelijk lekker spiritueel: mediteren. Deze tip bij zen worden kan natuurlijk niet missen. Ga in een kleermakerszit op een kussen zitten, het liefst voor een witte muur. Dit zorgt voor rust en dat je aandacht erbij blijft. Het gaat erom dat je je volledig concentreert op je ademhaling, je mag zelfs tellen als dit helpt. Je blijft zo stil mogelijk zitten en maakt je hoofd leeg voor zo’n 10 minuten lang. Schijnbaar doet dit wonderen voor je als je dit een paar keer per week doet. Je gaat zo minder gestrest het leven door.

Tip 2: Ontspan

Je mag na werk of een lange schooldag naast je deadlines en alle stress ook even je eigen momenten nemen. Denk aan een lekker bad, het aanbrengen van een lekker masker of gewoon een simpele lange douche. Het ultieme relax moment is voor ieder persoon anders en dit kan je dan ook zeker zelf helemaal invullen. Misschien even lekker alle stress eruit sporten of zwemmen, kan ook heel goed voor jou werken! Hier moet je zelf achter komen wat voor jou goed werkt.

Tip 3: Waterpijp

Het branden van wierook wordt ook vaak aangeraden om een rustige sfeer in je huis te creëren. Wat je ook vaak hoort is het aanschaffen van een waterpijp. Zo nu en dan een beetje gebruik maken van een waterpijp kan heel relaxend en zen zijn.

Tip 4: Schrijf dingen op

Als je ergens over in zit of veel stress hebt over bepaalde werk of school gerelateerde zaken, schrijf al je gevoelens uit. Zo geef je het een plekje en kan je het gemakkelijker loslaten. Denk aan een mindmap, een boekje waarin je elke dag positieve vibes opschrijft of juist de negatieve dingen waar je tegenaan loopt zodat je je er bewust van wordt.

Verder Bericht

Vorige Bericht

Laat een reactie achter

© 2019 greenbliss.nl

Thema door Anders Norén